Na początku stycznia skierowałem petycję do Prezydenta Miasta Biała Podlaska dotyczącą realizacji obietnicy wyborczej złożonej przez kandydata na prezydenta w 2018 r.
Chodziło o zapewnienie darmowej komunikacji dla uczniów.
Realizacji tej obietnicy nie będzie ponieważ jak wynika z odpowiedzi na petycję "program wyborczy Prezydenta Miasta Biała Podlaska Michała Litwiniuka na obecną kadencję nie przewiduje wprowadzenia bezpłatnej komunikacji".
I to tyle w kwestii obietnic wyborczych, które jak się okazuje mają krótki termin ważności.
A co do pozostałej argumentacji prezydenta miasta dotyczącej pomysłu bezpłatnej komunikacji dla wszystkich mieszkańców czy choćby zapewnienia darmowej wybranej, jednej linii autobusowej to m.in.
- "wojna tuż za naszą wschodnią granicą, która spowodowała, że zmieniły się priorytety w stosunku do potrzeb i planowanych wydatków",
- "spółka miejska MZK odnawia tabor autobusowy również ze środków własnych, co jest bardzo ważną sprawą w związku z obostrzeniami w przyznawaniu dofinansowań",
- "należy sobie odpowiedzieć na pytanie, czy chcemy rozwijać komunikację miejską, czy ją ograniczać",
- "MZK w Białej Podlaskiej sp. z o.o. w najbliższych latach stoi przed ogromnym wyzwaniem wymiany taboru autobusowego na nisko- i zeroemisyjny",
- "zostanie zakupionych 12 fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych z napędem elektrycznym wraz z infrastrukturą do ładowania i systemem monitorowania pracy ładowarek".
www.umbialapodlaska.bip.lubelskie.pl/upload/pliki/odp.-1.25.pdf
Mamy więc argumentację głównie natury ekonomicznej.
A co z promocją zdrowego stylu życia, oddziaływaniem darmowej komunikacji na ograniczenie korków w mieście, redukcją emisji zanieczyszczeń generowanych przez samochody?
Takie cele przyświecały władzom kilkudziesięciu polskich miastach, w których funkcjonuje darmowa komunikacja publiczna.
W Białej Podlaskiej jej nie będzie.
Przy okazji warto odnotować, że wpływy MZK ze sprzedaży biletów w 2023 r. wyniosły 3.203.656,23 zł. (dane uzyskane z MZK Biała Podlaska w ramach informacji publicznej).
Oczywiście wpływy z biletów zakupionych przez uczniów są niższe.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.